Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 27 april 2010

Susan "Sontag, Bloody" Sontag och den vita rasen som mänsklighetens cancer

Är du en nysvensk eller en svensksvensk?

Nej, det är inte jag som myntat uttrycker “svensksvensk”, utan jag har läst det i artiklar av Torbjörn Elensky och Malin Siwe.

Svensksvensk borde vara någon med etniska rötter eller snarare biologiska rötter, som sträcker sig flera hundra år bakåt i den svenska myllan.

Svensksvensk betyder alltså att man är extra mycket svensk, ungefär som vissa hamburgare innehåller extra mycket kött.

Nysvensk. . . Tja, jag vågar nog inte fullfölja tankegången där. ;-)

Vad som händer är att svensksvenskarna håller på att bli i minoritet i de större städerna.

I mellandagarna 2002 gick jag från Gallerian-garaget till en bio på Drottninggatan för att se “Sagan om Ringen” med min dotter och hennes man. Längs hela Sergelgatan var vi i stort sett de enda vita.

När vi däremot kom in på bion, så var alla vita. Det som Kevin MacDonald kallat Implicit Whiteness.

Det var då jag undrade om den officiella statistiken över invandringen betydde något. Hade myndigheterna någon verklig koll över antalet icke-svenskar som vistades i landet?

En annan indikator på vår kommande minoritetsstatus är, att jag inte längre bryr mig om svenska försvaret. Och uppenbarligen inte heller våra regeringar. För att överhuvudtaget motivera en försvarsbudget skickas våra soldater till Afghanistan.

Existerar Sverige längre?

Igår i mitt 97-procentigt helvita område, så såg jag en icke-svensk man med mellanösternutseende och en kvinna i hans sällskap med huckla plus ett barn. Jag undrade om flyktingmottagningen blivit större helt plötsligt.

Jag kände ingen aggression mot det där paret och deras barn. Däremot oro över att det pågår något stort, historiskt över våra huvuden.

Har inte etniska svenskar samma rätt till ett eget land som judar och palestinier och kurder?

I flera år har jag ställt frågan i olika sammanhang på Internet men aldrig fått svar.

Men jag vet ju att folkpartister, som Birgitta Ohlsson, som på vår nationaldag 2001 fick en artikel med rubriken “Avskaffa Sverige”, publicerad på Expressens ledarsida anser att judar har rätt till ett eget hemland, där de givetvis är i majoritet.

http://www.samtiden.com/node/19

Och jag vet att till vänster om henne finns många som anser att palestinier har rätt till ett eget hemland, där de är i majoritet, och att kurder har rätt till en egen stat, där kurder är i majoritet, och inte turkar, irakier eller iranier utan kurder!

Men svenskar och andra europeiska folk har en moralisk skyldighet, enligt sina egna regeringar, och sina övriga överklasser, att bli i minoritet i sina egna länder samt att gifta sig och skaffa barn med icke-vita.

Ty som den hyllade Susan Sontag sa: “Den vita rasen är mänsklighetens cancer.”

http://en.wikipedia.org/wiki/Susan_Sontag

Undrar på fullt allvar om Sontag räknade sin egen ras, ashkenazi-judar, till den vita rasen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer med innehåll som strider mot god netikett samt svensk- och EU-lag kommer inte att publiceras.

Likaledes ber jag om överseende med dröjsmål att publicera på grund av tidsbrist.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.