Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 12 april 2010

Om iranska hotet & Lawrence Auster

Den 22 mars skrev jag här:

"Är jag då antisemit? Nej, inte mer än att jag mot bakgrund av dagens labila läge i EU, kan tänka mig ett hot från Iran, till stöd för en större euromuslimsk intifada. I ett sådant läge vore iranska kärnvapen ytterst hotfulla, vilket medför att Israel kan tjäna som buffert för oss. Kanske till och med bäst genom att preventivt slå ut iranska kärnkraftsanläggningar."

Nu läser jag
via uppmaning från Magnus Orerar, Lawrence Auster:

"Now if the relatively powerless Libya could get the West to fold like a cheap camera (as New York radio host Bob Grant would have put it), and even get it to betray a Western country that was standing up to the Moslems, think what will happen if Iran acquires nuclear weapons."

Jag var emot Irakkriget, bland annat för att det skulle misskreditera alla varningar om ett iranskt hot, när det visade sig att det irakiska inte existerade.

Jag har därför - liksom på grund av invandringsfrågan - känt samhörighet med amerikaner som Pat Buchanan, utan att för den skulle anamma hans världsbild helt och hållet.

Jag har mer än gärna lyssnat på påståenden om att Iran inte utgör ett hot, men efter att ha läst vad en dansk psykolog skrivit om framtida intifador i Europa, så har jag börjat se de iranska kärnvapnen i ett nytt ljus.

Vi anti-interventionister och anti-neokonservativa på högerkanten måste vara flexibla nog, att kunna uppskatta det skydd Israel utgör för oss européer, som uppenbarligen inte kan ta vara på oss själva och som förråds hela tiden av våra ledare.

Beträffande Auster:


Lawrence Auster and immigration and race.

Om massmorden på vita farmare i Sydafrika och vad vita borde ha gjort för att förhindra det:

”. . . they should have taken whatever measures were needed to remove those elements of racial discrimination that were truly wrong and unacceptable, while still maintaining and asserting their, the whites’, position as the ruling majority, or, in the case of S. Africa, as the ruling minority. Once whites gave up their right and their place as the dominant group, they didn’t merely become “equal” with the minorities, they became the moral equivalent of aristocrats and bourgeoisie and priests in Lenin’s Russia, the moral equivalent of land owners in Mao’s China, the moral equivalent of people wearing reading glasses in Pol Pot’s Cambodia.”

View From the Right

Om kvinnligt deltagande i politiken:

"
To me, the female-dominated politics of the Scandinavian countries do not represent a positive and uplifting direction for the human race. The huge number of women in the British Parliament do not represent a growth of British national strength but its decline.


I do not have an agenda to take away women's political rights, as my views on the subject are not completely formed, and also we obviously have much more pressing issues facing us at this time."

View From the Right

För att inte tala om Lawrence uppskattning av British National Party.

View From the Right

P.S. Efter att jag läst Paul Beliens
artikel om konflikten mellan Schweiz och Libyen, så frågar jag mig om detta kan vara början till ett tredje världskrig.

Notera att Schengen-avtalet drar in hela EU i konflikten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer med innehåll som strider mot god netikett samt svensk- och EU-lag kommer inte att publiceras.

Likaledes ber jag om överseende med dröjsmål att publicera på grund av tidsbrist.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.