Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 17 april 2010

Kristofobi ok, ej islamodito

Johan Hakelius i TV4 härom morgonen sade sig chockerad över de infama angreppen på katolska kyrkan.

Han gjorde ingen jämförelse med Islam (vad jag hörde), men det måste föresvävat honom.

På Sourze går chefredaktör Carl-Olof Schlyter
gång
gång till angrepp mot katolska kyrkan med anledning av pedofilskandalerna.

För ett par veckor sedan lyssnade jag på radions P1 om Jemen, landet alltså, där barnäktenskap grasserar. Ett upprörande fall relaterades. Det var om en tioårig flicka som gifts bort med en vuxen man, men som rymt hem när mannen försökt ha sex med henne! Hemkommen hade hon fått stryk för att hon inte lytt sin man.

Bara som en jämförelse.

Men jag tvivlar på att redaktör Schlyter skulle skriva artiklar som krävde att man upplöste Islam eller Jemen. Däremot kräver han att katolska kyrkan upplöses.

http://www.sourze.se/Uppl%c3%b6s_katolicismen_10706020.asp

I Dubai håller man sig med kidnappade barn som kameljockeyer. Mysigt land.

Barnslaveri i arabiska kameltävlingar

Men det vet vi ju alla, från arbetsplatser och grannar, hur fritt fram och rent av föredömligt det är att snacka skit om katoliker.

Tänk om Dan Browns böcker handlat om Islam. Bara fundera en stund på det!

Jag vill givetvis inte att man skall skifta fokus till Islam eller muslimer, jag bara vill att alla avarter inom alla religioner skall bedömas med samma måttstock.


Läs även Sara Mohammads 70 000 rädda att bli bortgifta i sommar!

Besök även Glöm aldrig Pela och Fadime!

Meddelande!

Jag vet att texter av typen ovan får känslorna att svalla, så tänk på ert språkbruk innan ni trycker på enter!! Jag vill ju inte tvingas avvisa era kommentarer på grund av glåpord mot muslimer, kristna, judar, etc.

Saklighet väger alltid tyngre än känsloutbrott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer med innehåll som strider mot god netikett samt svensk- och EU-lag kommer inte att publiceras.

Likaledes ber jag om överseende med dröjsmål att publicera på grund av tidsbrist.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.