Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 28 april 2010

Större omvandling än industrialismen

Jag ångrar att jag skrev som jag gjorde i förra inlägget (jag var ledig och det var kväll och jag hade druckit ett par glas vin till middagen), men jag har svårt att finna några riktiga fel eller osakligheter i texten, så här i efterhand. Jag insåg att omnämnandet av Kevin MacDonald, via den (som alltid) välskrivna texten på Oskorei, skulle väcka misstankar om egen antisemitism. Men hans uttryck om frivillig segregering, (bland alla rasgrupper), Implicit Whiteness, motsvarar ett par egna erfarenheter. Och jag tyckte läsarna kunde få ta del av en bättre text än vad jag i en hast skulle kunna åstadkomma. Jag för ju den här bloggen under tidsbrist och har kvantitet snarare än kvalité som ledstjärna. Det vill säga jag försöker fånga allt som händer, som jag läser, i ett slags öppen politisk dagbok.

Huvudtesen hade jag funderat på under dagen i helt nyktert om än uttröttat tillstånd. Det var ingen ny tanke. Utan en som återkommer då och då. Vilket måste betyda något. Mitt undermedvetna vill tränga igenom den inre censorn (överjaget) och säga något.

Och jag tror att det är, att vi blundar inför någonting mycket större än islamiseringen och upphävandet av likheten inför lagen samt den omvända rasismen plus
brottsligheten
: vi håller på att som vita européer/västerlänningar att hamna i minoritet i våra egna hemländer, dels på grund av den aldrig upphörande massinvandringen, dels på grund av många invandrargruppers högre födelsetal.

Vi upplever alltså historiskt sett något mer unikt än den normandiska invasionen av England, som dock var en katolsk nation som erövrade en annan katolsk nation. Vår belägenhet påminner mer om de nordamerikanska indianernas. Antagligen finns en mer träffande liknelse, men jag kommer inte på någon just nu.

Jag insåg medan jag skrev att min iakttagelse av den muslimska familjen, skulle väcka hån. “Oj, en muslimsk familj i ett 97-procentigt svenskt område”, men de såg nyanlända ut, klädmässigt, och jag har sett lite mer i området när jag tänker efter, men framför allt på busshållsplatser man kör förbi mot centrum. Ja, jag inser hur det låter, men det är en korrekt iakttagelse: något har skett i smyg, kanske inte för den som läser i lokalbladet, men det gör inte jag.

Jag undrar varför man inte skulle få ta upp en sådan här sak. Som min erfarenhet i mellandagarna 2002 visar, och som Ulf Nilson skrev i Sverige sluten anstalt, om när han på 90-talet kom tillbaka efter flera år utomlands, och gick på en somrig stockholmsgata: han mötte bara afrikaner (svenskarna var väl på semester)och tänkte att han kunde vara förflyttad under en kort stund till ett afrikanskt land.

Vi genomgår som land, som nation, en mer radikal omvandling än industrialismen. För den här går mer på djupet, kulturellt och socialt samt demokratiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer med innehåll som strider mot god netikett samt svensk- och EU-lag kommer inte att publiceras.

Likaledes ber jag om överseende med dröjsmål att publicera på grund av tidsbrist.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.