Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 26 mars 2010

Munkavellag på G plus halalburgare

Lagstiftning som gör kritik av religion (gissa vilken!) olaglig:

http://europenews.dk/en/node/30065

Hat tip: Varg i Veum (se blogroll)


------------

Halalburgare:


http://www.dailymail.co.uk/news/article-1260286/KFC-diner-told-bacon-burger--halal.html

Hat tip: Vdare.com

--------

Varg i Veum har kommenterat ett par gånger här och lanserat teorin att de flesta muslimer inte vill att samhället skall anpassa sig till Islam. (Obs. detta inte i aggressiv polemik, eftersom jag tycker Varg i Veum verkar vara en ideologisk själsfrände.)

Men varför då lagar som inskränker yttrandefriheten, med andra ord, en paneuropeisk återgång till gamla blasfemilagar?

Varför måste polisuniformer anpassas till muslimsk klädkod för kvinnor?

Varför har halalköttmarknaden vuxit?

När kommer Sverige tvingas slopa sitt förbud mot halal- och koscherslakt?

4 kommentarer:

  1. Känner mig lite hedrad över att någon länkar och nämner min blogg. Jag tackar! Först ska jag säga att jag är uppriktigt rädd för islamismen, den är precis lika stort hot mot den fria människan som nazismen eller kommunismen var och är.

    Jag kan inte påstå att jag sitter inne med sanningen, bara så som jag uppfattar den. Det är möjligt att jag är naiv i min uppfattning om att de flesta muslimer är mentalt mogna nog att, så som de flesta kristna, förstå att religion är någonting som sitter i huvudet på den som utövar den, ingen annanstans finns denna gud eller allah, jag ska inte trötta ut er med den metafysiska teorin jag har om det :)

    Och dessa personer varken dömer eller föraktar dem som inte som tror på samma sak som dem. Jag anser att alla människor har rätt att tänka och säga vad fan de vill om andra. Men när denna frihet som vi i västvärlden erbjuder människan som då "flyr" från det de vill införa här utnyttjas för att ta bort den friheten så känner jag in i själen att någonting är fel.

    Jag tror, baserat på det som vi i verkligheten ser är resultatet av islam, att i gruppen muslimer är det enklare att mentalt vara emot friheten en människa av naturen har, än andra religioner.
    Islamister har samma mentalitet som våra gamla korsfarare och munkar som skulle kristna hela världen. Nu gör det inte så mycket med våld som med hjälp av politiskt korrekta.

    Jag är med andra ord en patologisk ismalofob. Det enda jag kan svara på det är; Och?

    SvaraRadera
  2. Enligt journalisten Evin Rubar så är islam = islamism
    En som tycks instämma i detta är Turkiets islamistiske premiärminister Erdogan:
    The Term “Moderate Islam” Is Ugly And Offensive; There Is No Moderate Islam; Islam Is Islam

    SvaraRadera
  3. P.S. Av frukten skola I känna trädet, som Jesus säger.

    Tja, frukten av Islam är de muslimska länderna.

    Frukten av kristendomen är västerlandet, dess liberalism, industrialism och vetenskapliga revolution.

    SvaraRadera
  4. P.P.S. Förlåt inflationen i ps, men jag blev inspirerad, peu en peu. Din "patologiska" islamofobi är sund, med tanke på det som pågår. Eller vad sägs om att moderaterna i Göteborg placerat en islamist som femte namn på sin riksdagslista utan att detta föranlett någon debatt med Belinda Ohlsson? Och inte fått Thomas Idergaard, som försöker koppla samman Sd med antisemitismen bland muslimer i Malmö, att ta avstånd från nomineringen - trots att han säger sig "avsky islamism"?

    Här en hårresande artikel om moderata samlingspartiet:

    "Genom att nominera Abdirisak Waberi högt upp på listan har moderaterna i Göteborg lånat ut sig till en islamist som knappast företräder de demokratiska och frihetliga ideal partiet normalt står för. Det är viktigt att vi invandrare tar plats i politiken men inte till vilket pris som helst, skriver Judit Burda, m, fritidspolitiker i Göteborg."

    Newsmill

    SvaraRadera

Kommentarer med innehåll som strider mot god netikett samt svensk- och EU-lag kommer inte att publiceras.

Likaledes ber jag om överseende med dröjsmål att publicera på grund av tidsbrist.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.