Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 21 mars 2010

Diana Mosley, Reinfeldt och Mandela

Läser Åsa Linderborg i dagens Aftonblad, Terroristen som blev Reinfeldts idol:

”Jag minns mitt 80-tal, när ungmoderaterna i Västerås hånskrattade åt oss i Isolera Sydafrika Kommittén. Hur de försvarade USA och Storbritannien som lade in sina veton i FN:s säkerhetsråd varje gång någon ville ställa krav på Sydafrika. Jag minns hur Moderata studentförbundet i Uppsala motsatte sig kravet att Studentkåren skulle sälja sina aktier i Asea, ett av alla svenska företag som gjorde profit på apartheid.

Nu säger Fredrik Reinfeldt att Nelson Mandela är hans idol. Näringslivstoppar säger samma sak. Ja, varenda människa säger, att Nelson Mandela är så bra.”

Erinrar mig sista kapitlet i Diana Mosleys memoarer:“When he was released from prison, Mandela was able to effect change without dynamite. He was a blessing to South Africa, and fully deserved his Nobel Peace Prize.”

----

Den här videon har funnits ett par år på You Tube och jag undrar om det stämmer, att Mandela och de andra på den verkligen sjunger om att döda vita?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer med innehåll som strider mot god netikett samt svensk- och EU-lag kommer inte att publiceras.

Likaledes ber jag om överseende med dröjsmål att publicera på grund av tidsbrist.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.