Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 9 mars 2010

Det är något ruttet i den svenska staten

Jag har ofta retat mig på Dick Erixons tystnad om behovet av minskad invandring, men emellanåt är hans blogg värdefull.

Nyss läste jag där att en f.d. moderat riksdagskvinna i en dansk tidning
kräver internationella valobservatörer till valet i höst
.

Det gör allt fler. Både piratpartiet och Gudrun Schyman har gjort det.

---------

På Erixons blogg läser jag också att Ilmar Reepalu fiskar röster med sin antisemitism.

Ett gammalt utryck för väljare är det nedsättande “valboskap”, men genast inser jag att man inte skulle kunna använda det om invandrarröster.

Inte ens för att beskriva vad cyniska sossar anser om invandrares värde. Det är ett internationellt fenomen att partier som sossarna, labour och USA:s demokrater använt massinvandring som ett sätt att stoppa den tidigare högervågen.

------------

Vårt språk stympas av invandringen och den politiskt korrekta finkänsligheten.

Man kan till exempel inte säga “sila mygg och svälja kameler” i en debatt med Masoud Kamali eller Mahmoud Aldebe eller Jan Hjärpe, eller kan man det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer med innehåll som strider mot god netikett samt svensk- och EU-lag kommer inte att publiceras.

Likaledes ber jag om överseende med dröjsmål att publicera på grund av tidsbrist.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.