Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 17 augusti 2010

Kritik mot en konstruerad fiende= halmdocka

Politiskt Inkorrekt tipsar om Lena Sundströms Sd-reportage “De kallar oss rasister”.

http://www.dn.se/kultur-noje/nyheter/hon-ville-mota-de-vanliga-rasisterna-1.1147046






http://www.tv4.se/1.1746794/2010/08/16/se_introt_till_lena_sundstroms_dokumentar_dom_kallas_rasister


Jag tror inte jag tänker se det. Jag är inte masochist.

Men för alla lobotomerade svenskar, för vilka TV4 etc gäller för den yttersta sanningen, så ställer sig saken annorlunda. Tyvärr kommer många Sd-väljare och medlemmar att av rent masochistiska skäl att se vad som de facto är ett slag DDR-propaganda.

Jag är ingen typisk Sd-väljare, så jag är ointresserad av ett reportage som utger sig för att skildra något som är mig främmande.

Lena Sundström och hennes gelikar, kappvändarna, klarar inte en debatt om massinvandringen från MENA (Mellanöstern-Nordafrika), så för att förbli de besserwissers de älskar att vara, måste de konstruera en fiendebild, som de sen kan attackera.

Vissa besvärliga ämnen väljs bort: hedersförtryck, Muhammeds barnäktenskap, etc.

Plus givetvis en viss så kallad “överrepresentation” bland kriminella, indirekta kostnader. Etc.